2017 수능 영어 빈칸 - 31번
The creativity that children possess needs to be cultivated throughout their development.
아이들이 지닌 창의력은/ 배양될 필요가 있다/ 그들의 성장기간 동안에.
Research suggests that overstructuring the child’s environment may actually limit creative
연구는 보여준다/ 아이의 환경을 과도하게 구조화 하는 것이 실제로 제한할지도 모른 다는 것을/
and academic development. This is a central problem with much of science instruction.
창의적이고 학문적인 발달을. 이것이 중요한 문제이다/ 과학교육의 상당부분과 관련한.
The exercises or activities are devised to eliminate different options and to focus on
연습과 활동들이 설계되어 있다/ 다양한 선택권을 없애도록/ 그리고 집중하도록/
predetermined results. The answers are structured to fit the course assessments, and the
미리 정해진 결과에. 정답들은 구조화 되어 있다/ 교육과정 평가에 들어 맞도록, 그리고
wonder of science is lost along with cognitive intrigue. We define cognitive intrigue as the
과학의 경이감은 사라진다/ 인지적인 호기심과 더불어. 우리는 인지적 호기심을 정의내린다/
wonder that stimulates and intrinsically motivates an individual to voluntarily engage in an
자극하고 본질적으로 동기를 부여하는 경이감으로/ 한 개인이/ 어떤 활동에 자발적으로 참여하도록.
activity. The loss of cognitive intrigue may be initiated by the sole use of play items with
인지적 호기심의 상실은 시작될 지도 모른다/ 놀잇감을 한 가지 방식으로 사용함으로써/
predetermined conclusions and reinforced by rote instruction in school. This is exemplified
미리 정해진 결론을 가지고/ 그리고 강화될 지도 모른다/ 학교의 암기식 교육에 의해. 이것은 사례를 보여준다/
by toys, games, and lessons that are an end in and of themselves and require little of the
장난감, 게임, 그리고 수업에 의해/ 그 자체로 목적이 되고 개인에게 요구하는 것이 거의 없는
individual other than to master the planned objective.
계획된 목표를 통달하는 것 이외에는.